«ژِنِ خوب» در عین بی وجدانی، وجدانی را رهبر ارکستر ملی کرد / آقای مرادخانی! درِ دیزی بازه حیایِ گربه کجاست؟!
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۹۸۴۷۳۵
در ادامهی تسلطِ مهدی وجدانی بر علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، او قرار است رهبری ارکستر ملی را برعهده بگیرد. ارکستری که روزی فرهاد فخرالدینی رهبرش بود.
به گزارش مشرق، روزهای ابتدایی آمدن علی مرادخانی به ساختمان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با معرفی ندا انتظامی به عنوان مدیر روابط عمومی این معاونت همراه بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
اما این اوضاع چندان دوام نیافت. انتظامی خیلی زود دفترش در ساختمان معاونت را ترک کرد و هرگز هم درباره علت استعفایش سخنی نگفت.کمی بعدتر سروکلهی مهدی وجدانی پیدا شد. قدیمیهای عرصه رسانه او را نمیشناختند، در واقع بسیاری از اهالی رسانه او را هرگز ندیده بودند. اما مهدی وجدانی تنها براساس روابط و نه ضوابط، مدیر روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد شد.همان زمان هم زمزمههایی بود که او فامیل نزدیکِ یکی از مسئولان اسبقِ وزارت ارشاد است. این فرضیه اگر درست باشد، نشان میدهد که «ژِنِ خوب» چقدر میتواند در موفقیت آدمها تاثیر داشته باشد.
او آرام آرام در همه جا رسوخ کرد. آلبومهایش را یکی یکی منتشر کرد. مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر شد. مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی نواحی شد؛ این آخری را با کنار زدنِ علیرضا سعیدی یکی دیگر از قدیمیهای عرصه رسانه به دست آورد.وجدانی در سال جاری هم مدیر روابط عمومیِ سیوسومین جشنواره موسیقی فجر است.
وقتی همسرِ وجدانی هم مدیر روابط عمومیِ جشنواره تجسمی فجر میشود
این پایان همهی ماجراجوییهای وجدانی نبود. او نفوذش در معاونت هنری و البته تسلطش بر علی مرادخانی را به کار گرفت تا مدیریت ستاد خبری نهمین دوره جشنواره تجسمی فجر را به همسرش بسپارد.وقتی در نشست خبری این جشنواره «ساناز ساسانی نیا» روی صندلی مدیریت نشست؛ تقریبا دهانِ همهی خبرنگاران به تعجبِ دیدن او باز مانده بود.جالب این که خودِ ساسانی نیا به عدم داشتن سابقه و تجربه در حوزه خبری تجسمی اعتراف کرده و گفته بود که «سعی میکنم در این کار موفق باشم.» ساسانینیا در آن نشست گفت: «حقیقت را بگویم با جشنواره وارد حوزه تجسمی شدهام. سال 77 وارد روزنامه ایران سپید شدم و از آن زمان تا به امروز در روزنامه طبرستان، خبرگزاری شهر، روزنامه تهران امروز، به صورت پروژهای با جشنواره تئاتر و روزنامه مهر نو در حوزههای سینما، تلوزیون و موسیقی فعالیت کردم.»وقتی رابطه داشته باشید، نخستین حضورتان در یک عرصهی به خصوص میتواند مدیریت روابط عمومیِ معتبرترین جشنوارهی آن حوزه باشد.
از ارکستری درجهی ششم تا ارکستر ملی ایران
در ادامهی تسلطِ مهدی وجدانی بر علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، او قرار است رهبری ارکستر ملی را برعهده بگیرد. ارکستری که روزی فرهاد فخرالدینی رهبرش بود و اکنون هم که فریدون شهبازیان رهبریش را بر عهده دارد.
حالا قرار است رهبر مهمانش مهدی وجدانی باشد. کسی که حضورش در معاونت هنری به پشتوانهی حمایتهای علی مرادخانی بود و اکنون هم به پشتوانهی همان حمایت و با فشارهای او، میخواهد رهبری ارکستر ملی ایران را به دست بگیرد.
کُل سابقهی مهدی وجدانی در عرصه موسیقی به انتشار چند آلبوم و البته رهبری ارکستر «نوای صلح» برمیگردد. ارکستری که در ظاهر به صورت خصوصی اداره میشده و اجراهایی در تالار رودکی داشته است.
درِ دیزی بازه حیای گربه کجاست
متاسفانه واقعیتی که این روزها بیش از هر زمان دیگری در ایران رخ نمایانده است؛ تاثیر «ژِنهای خوب» در گرفتنِ سِمتهای مختلف است. حضور مهدی وجدانی در سِمتِ رهبری ارکستر ملی تازهترین مورد آن است.
اگر فرض کنیم که مهدی وجدانی برای گرفتنِ چوب رهبری ارکستر ملی تلاشی نکرده و به او پیشنهاد شده است؛ که البته فرضی محال است؛ باز هم بهتر بود که مهدی وجدانی خودش این سِمت را نمیپذیرفت. وجدانی بهتر بود در همان مدیریت روابط عمومی میماند و احاطهاش بر جشنوارههای معاونت هنری را ادامه میداد.
حضور در جایگاه رهبری ارکستر ملی پشتوانهی علمی و تجربیِ عمیقی میخواهد که اگر در چنین سطحی نباشی و این مسئولیت را بپذیری، بیشک سقوطی آزاد برایت به همراه دارد. سقوطی که شاید برای بازگشت باید سالها صبر کنی.
و اکنون مهدی وجدانی خود را در آستانهی این سقوط آزاد قرار داده است.
سواستفاده از نام حسین علیزاده
وقتی بنیاد رودکی میخواست خبرِ رهبری مهدی وجدانی در ارکستر ملی را اعلام کند، در میان متن خبر این پاراگراف را هم قرار داد:«در این رویداد، با استقبال و حمایت استاد حسین علیزاده و به رهبری مهدی وجدانی قطعه نینوا اجرا میشود.»در واقع همین یک خط نوعی شیطنت و سواستفاده در آن هست که میخواهد حمایت حسین علیزاده را به رهبری مهدی وجدانی ربط بدهد. در حالی که هرگز اینگونه نیست.دو سال پیش هم وقتی ارکستر سمفونیک تهران میخواست قطعهی «نینوا» را در قالب جشنواره موسیقی فجر اجرا کند، حسین علیزاده اجازهی این کار را داد؛ با این که خودش هرگز در جشنواره موسیقی فجر شرکت نکرد.از سوی دیگر حسین علیزاده نگاهی ملی به قطعهی «نینوا» دارد و حتی اجازهی اجرای آن به ارکسترهای کوچک در شهرستانهای مختلف را هم داده است.
توهین به اهالی موسیقی با رهبری مهدی وجدانی در ارکستر ملی
وقتی کسی نه براساس تخصص که براساس روابط به رهبری ارکستر ملی ایران میرسد، نوعی توهینِ ضمنی به اهالی موسیقی است. برکسی پوشیده نیست که در معاونت هنری رفیقبازیها حرف اول را میزند، اما واقعیت این است که همین رفیقبازیها تا پیش از این، اندکی زمینههای تخصصی هم داشته است.
اما حضور مهدی وجدانی در ارکستر ملی نشان داده که ماجرا روز به روز در حال عمیق و عمیقتر میشود.
شاید بهتر است سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نگاهی دقیقتر به معاونت هنریِ زیر دستش داشته باشد.
منبع: تسنیم ارسال به تلگراممنبع: مشرق
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۹۸۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
معرفی ۱۰۷ برگزیده دومین دوره جشنواره شهید آوینی در شیراز
ایسنا/فارس برترینهای دومین جشنواره شهید آوینی معرفی شدند و از ۱۰۷ نفر از دانشجویان سراسر کشور تقدیر بعمل آمد.
دومین جشنواره سراسری قرآنی، فرهنگی و هنری شهید آوینی بههمت معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و با حمایت ادارهکل سازمان امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره امروز، ۱۳ اردیبهشتماه در تالار فجر دانشگاه شیراز معرفی شدند.
بر این اساس، در بخش قرآنی و در زمینه قرائت و تحقیق، صادق قاسم زاده، محمدرضا شیرازی، حمیدرضا حیدری، رضا توفیق زاده، سیدمحمدکریم افضلی، معصومه حمیدی، زهرا سینافر و ریحانه قصری به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش ترتیل، جلال رضایی تیجی، امین رئوف، علیرضا طاهری، امیررضا خانبابائی فسقندیس، محمد شادور، رقیه رضایی، فاطمه چایی بناب و اکرم حاتم زاده و در بخش اذان نیز سیدمحمدطاها اطهری، بهروز ساعد، محمدرضا شیرازی و علیرضا طاهری برگزیده شدند.
در بخش حفظ جزء تا کل قرآن کریم نیز مجتبی شکرانه، سید حسن حسینلر، امیر ابراهیمی صفر قلعه، رسول رضایی اصفهانکی، فاطمه مواساتی قنواتی، مهسا نیکخو ساری قیه، حوریه تبیانیان، فاطمه انتظاری، مهران رحیمی، عباس فردی آرائی، سینا اشرفی، معصومه قلی زاده بالدرلو، منا ترکی، شهناز مهدیه نجف ابادی، محمد میرمحمدیان، مجتبی صالحی فر، عارف آق، ساجده روستایی زاده شورکی، عاطفه ابراهیمی سروعلیا، فاطمه ستمکش ارانی، حانیه سبحانی، هادی مکرمی، مهدی صادقی، کوثر تبیانیان، فاطمه بازرگان، محمد شادور، محمدرسول تکبیری، امیرحسین حسین پور، فائزه السادات قریشی نسب و طیبه برخورداری شریف آبادی حائز رتبههای برتر شدند.
در بخش صحیفه سجادیه، فاطمه حسینی زاده ، محمدرسول تکبیری، فاطمه نایینی، فاطمه انتظاری،سجاد رضائیان و علی محمد اسمعیلی به عنوان نفرات برتر معرفی شدند و رسول رجایی، هادی مکرمی، امیر مالمیر، علی محمد اسمعیلی و مهدی علیپور در بخش حفظ موضوعی قرآن برگزیده شدند.
ضمن اینکه علی محمد اسمعیلی، شهلا کاظمی میرکی، سیده ساناز کاسب، فاطمه سوری، مهدی مهرابی و ثنا شیرعلی نیز در بخش نهجالبلاغه به عنوان برترینها شناخته شدند.
در بخش ادبی و در زمینه داستان کوتاه، سیدمهدی موسویان، دنیا اسکندرزاده، محمدرضا یزدانینژاد، فاطمهسادات عمرانی و مهسا پرمو به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند و در بخش شعر نیز قاسم بای، فاطمه حلیمیان، محمد جباری، فاطمه هوشنگی شایان، رضا احسانپور، حسین عبدی و پیمان رفیعی پور، برتر شدند.
در بخش نقاشی، کوثر سابقی نژاد، حمیدرضا حیدری، سیده حورا طیب، فاطمه لطفی و محمدرضا کنعانی هرندی نفرات برتر شدند و در بخش خوشنویسی رتبههای برتر به سیدعلیرضا مطلبی، حامد شاه حسینی، علی عابدینی، محمدابراهیم کاظمی، مهسا سالاری و امین زنجانی اختصاص یافت.
مهدی جهانبخش، مرتضی رحمتی، محمدعلی حیدری و مصطفی محسنی در زمینه طراحی پوستر برگزیده شدند و مهدی جهانبخش، معظمه محمودی و کوثر سابقی نژاد نیز در بخش تصویرسازی به مقامهای برتر دست یافتند.
بالاخره در بخش عکاسی نیز مهدی ایمانی، مهسا ربیعی گندمان، محمد آهنگر، یاسمین پارسا، سیدمحمدرضا حسینی نسب، نرگس امامی راد، علی دهقان، زهرا محمدحسینی، آریان انصاری و احسان باقری به مقامهای برتر دست یافتند.
به گزارش ایسنا، در دومین جشنواره فرهنگی هنری شهید آوینی بیش از سه هزار اثر فرهنگی هنری از دانشگاههای مختلف کشور مورد بررسی قرار گرفتند.
اولین دوره این جشنواره، اسفندماه سال ۱۴۰۱ در تهران برگزار شد و قرار است سومین دوره جشنواره شهید آوینی نیز در شهر رشت برگزار شود.
انتهای پیام